czwartek, 24 maja 2018

Rondine - Cittadella della Pace -Szkoła dla Pokoju

Na początku maja miałam okazję zobaczyć, jak pracuje się we włoskiej szkole. Nie jest to jednak szkoła zwyczajna. Uczą się w niej młodzi ludzie, którym pokój na świecie leży bardzo mocno na sercu.

Stowarzyszenie "Rondine Cittadella della Pace" to organizacja istniejąca od 1997 roku w celu promowania dialogu i rozwiązywania konfliktów na różnych poziomach: międzyludzkim, politycznym i międzynarodowym.

 Praca dotyczy w szczególności młodzieży, organizuje projekty ułatwiające dyskusję, dialog
i edukację na różnych poziomach w celu promowania zmian społecznych.


World House to główny projekt Rondine. Jest gospodarzem młodych profesjonalistów pochodzących z krajów znajdujących się w konfliktach lub po konflikcie i należących do różnych kultur.

World House to międzynarodowe doświadczenie zaangażowania obywatelskiego, które trwa dwa lata. W tym okresie uczestnicy mogą eksperymentować z innowacjami poprzez bycie towarzyskim, codzienne zajęcia, edukację pozaformalną i formalną.

Ja miałam okazję uczestniczyć w zajęciach z matematyki, prowadziłam również swoje zajęcia
z geometrii przestrzennej. Młodzież bardzo miło przyjęła moja obecność. Było to niesamowite przeżycie zwłaszcza, że szkoła znajduje się w przepięknej włoskiej Toskanii, nad rzeką Arno, pośród zieleni. Sale lekcyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt, a jednocześnie oryginalne, w starym stylu budynki. Po zajęciach lunch w pobliskiej kafeterii, zadaszonej jedynie, w przepięknej scenerii wśród zieleni z widokami na las i rzekę.

Bardzo dziękuję mojej włoskiej przyjaciółce Antonelli za zaproszenie i umożliwienie mi zobaczenia takiej szkoły i zaprezentowania mego warsztatu pracy nauczyciela matematyki.
Z Antonellą w jednej z sal lekcyjnych 

sala lekcyjna Giocona wewnątrz...
...i na zewnątrz


czekając na rozpoczęcie zajęć




z nauczycielką Renatą
lekcja matematyki

klasa i kadra - po lekcji matematyki


przerwa

przerwa w zajęciach

rzeka Arno w tle


widok na rzekę Arno






przerwa w zajęciach


sekretariat



mieszkania studentów

otoczenie szkoły



otoczenie szkoły






droga do Rondine


symbol Rondine































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz